El Mirador Indiscret : L' AI aplicada al Màrqueting i la Comunicació - Realitat i perspectives

Albert Rodriguez,

El Mirador Indiscret : L' AI aplicada al Màrqueting i la Comunicació - Realitat i perspectives


L’AI no traurà la feina als professionals del màrqueting i la comunicació, la farà més eficients

El debat ha estat moderat per Andrés Navarro, enginyer informàtic, manager partner a l'agència BeRepublic i membre de la comissió de suport del govern del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, i ha comptat amb la participació de Josep M. Ganyet, CEO a Mortensen i professor de "new media" a la UPF, David Lahoz publicitari i expert en màrqueting digital, product Strategist a :Tappx i Oriol Esteban, expert en recopilació de dades amb AI i cofundador i CEO de Camaleonic Analytics.


En la seva intervenció, Josep M. Ganyet, ha deixat clar que l'AI no substituirà a les persones, però aquelles que no aprenguin a utilitzar-la si, seran substituïdes. Aquesta tecnologia ens ha de permetre substituir les funcions de producció per les de revisió i així ser més eficients. El columnista de La Vanguardia també ha fet referència a les oportunitats que l'AI aporta per trencar barreres lingüístiques i culturals, sobretot amb les llengües minoritàries, posant com a exemple l'elevat ús d'aquestes tecnologies en llengua catalana. El repte actual és com generar negoci en l'entorn Bing GTP.


Per la seva banda, David Lahoz, ha centrat la seva ponència en les aplicacions de l'AI en el món del màrqueting i publicitat. La clau, destaca, està en el poder de personalització que les tecnologies d'aquest estil poden atorgar al missatge. La publicitat impostada està condemnada a desaparèixer vers a una publicitat real o realista. També ens ha presentat diferents eines basades en AI que permeten l'automatització de vídeos, el "product placement" virtual i la generació de continguts, però creu que la IA no substituirà els professionals del màrqueting i la comunicació.


En la darrera intervenció, Oriol Estaban, ens ha parlat de la recopilació de dades a través de l'AI i la seva aplicació en el món de la publicitat. Aquesta tecnologia, ha destacat, és especialment útil per la presa estratègica de decisions i assessorament a marques. Existeix la possibilitat de mesurar l'impacte dels patrocinis en esdeveniments com partits de futbol, carreres de F1 o concerts així com calcular quins són els millors espais i moment per posar la publicitat en aquests actes.


Des del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, volem agrair a tots els ponents per les espectaculars presentacions , a Andrés Navarro conduir l'acte de manera brillant i a la Generalitat de Catalunya per deixar-nos, un cop més, gaudir de les instal·lacions del Palau Robert, tot un luxe!

Ens veiem en el següent Mirador  !!

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies